שינוי באקלים, שינוי בכתמי הפנים – טיפול בפיגמנטציה עם בוא החורף

מאז ומתמיד הזהירו אותנו והמליצו לנו למרוח קרם הגנה, וכמובן לשבת בצל כאשר אנחנו מבלים בים ובבריכה, כדי לשמור על העור ולהימנע מכתמי שמש. הקיץ האחרון, שהיה בסימן קורונה, אולי גרם לחלקנו לחשוב שניצלנו מהשפעות של חשיפה לקרני השמש, אבל אותם אנשים יצטרכו לחשוב שוב.

הקיץ, שהרגיש השנה ארוך יותר מהרגיל, הביא איתו כמו תמיד את נזקי השמש לעור, נזקים המתרחשים גם כאשר אנחנו יושבים במשרד, נוהגים, או נחשפים לשמש לזמן קצר מאוד. 

מהם אותם נזקים וכתמים בעור?

"הפגיעות הללו בעור נקראות בשפה המקצועית 'פיגמנטציה', ומדובר בתוצאה של שינוי בצבע העור בעקבות שינוי בריכוז המלנין בגוף", אומר ד"ר עודד רודניצקי. "הם יכולים להיווצר ממגוון סיבות, ביניהן סיבות גנטיות, או אורח חיים לא בריא כל כך. עם זאת, הסיבה השכיחה ביותר היא  חשיפה מרובה לקרני השמש, הגורמת לכתמי שמש בפנים ובגוף. גם שינויים הורמונליים, כדוגמת הריון או נטילת גלולות, יכולים להביא להופעת הכתמים. הגיל הוא לא פקטור מרכזי בהופעת הכתמים, והם יכולים לצוץ על גופם של נערים צעירים כמו על נשים מבוגרות". 

מה הטיפול שיכול להעלים את הכתמים?

"ישנם טיפולים מכל מיני סוגים", אומר ד"ר רודניצקי. "החל ממריחת משחות וקרמים ועד לטיפולי לייזר. מהניסיון שלנו, אפשר לומר שמכשיר האליפסה שבו משתמשים במרפאה אצלנו, הוא היעיל ביותר. המכשיר פותח באמצעות טכנולוגיות חדשניות, המאפשרות לו להתמקד באזור הכתם בלבד, מה שהופך אותו לבטוח ומדויק. מערכת המכשיר מסננת את האור כדי להבטיח כי אורכי הגל בהם נעשה שימוש, נספגים בהמוגלובין הנמצא בתוך כלי הדם העדינים, ובמלנין שבכתמי הפיגמנטציה". 

מכשיר האליפסה יכול לשמש לעוד מגוון רחב של טיפולים אסתטיים כמו מיצוק, חידוש ושיפור מרקם העור, מלבד הטיפול בפיגמנטציה. המונח פיגמנטציה עצמו מתחלק למספר תחומים, שכל אחד מהם מציין סוג אחר של כתמים בעור, והטיפול בהם שונה

מהן תופעות הלוואי של הטיפול ומה הוא דורש ממני?

לטיפול כמעט ואין תופעות לוואי. במקרה הגרוע ביותר, הכתמים יהפכו כהים יותר לזמן קצר, אך תוך מספר ימים יעלמו. לגבי מה דורש הטיפול, ממש כלום. להגיע למרפאה, לקבל ייעוץ ולהתחיל תהליך, שבדרך כלל נמשך בין 2-3 טיפולים. לפני ואחרי הטיפול יש להימנע מחשיפה לקרני שמש. זו הסיבה שהחורף הוא התקופה האידיאלית לעשות טיפול זה – הנוכחות של השמש מועטה בימים אלו לעומת ימי הקיץ החמים.

צפו בסרטון:

ליצירת קשר חייגו 073-3744401 או השאירו את פרטיכם ונחזור בהקדם:

צרו איתנו קשר!
פוסטים אחרונים
דילוג לתוכן